Moje projekty

Moje projekty
moje projekty instalacji

środa, 17 kwietnia 2013

Podział pomp ciepła ze względu na źródło ciepła i moc


Podział pomp ciepła ze względu na źródło ciepła

W internecie nierzadko można spotkać się z opinią, iż pompa ciepła jest „ekologicznym źródłem ciepła”. Jest to informacja mylna, ponieważ pompa ciepła sama w sobie nie daje ciepła, jak to jest w przypadku np. czy kotła gazowego. Najprościej rzecz ujmując, węzeł grzewczy oparty o pompę ciepła jest jedynie kondensatorem dostarczonego ciepła. Sama pompa niewiele zdziała bez instalacji, będącej „przed nią”, czyli tak zwanego dolnego źródła. Dolnym źródłem dla ogrzewania przy użyciu pompy ciepła może być: grunt, woda gruntowa lub powietrze. Stąd też wynika nazewnictwo samych pomp: pompa typu solanka-woda, pompa powietrze-woda, pompa typu woda-woda.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz