Moje projekty

Moje projekty
moje projekty instalacji

wtorek, 29 grudnia 2015

Ogrzewanie słońcem domowej roboty ;-)


Powyższe zdjęcie ukazuje  kolektor słoneczny wykonany domowym sposobem.
Kolektor został wykonany na ścianie budynku i służy do jego ogrzewania poprzez system ogrzewania podłogowego.  Cała ściana ma około 20 m2 co powoduje, że system jest w miarę wydajny.

Co jest potrzebne do budowy:
1. około 20 m2 styropian,
2. rurki miedziane,
3. pompa wodna,zbiornik
4. termometry 2 szt
5. matowa czarna farba,
6. wkręty
7.trochę drewna
8. Plexiglas komorowy

Mój system służący do zabezpieczenia kolektora przed zamarznięciem służy prosty układ programowalny który uruchamia pompę obiegową gdy czujnik wykryje temperaturę kolektora około 0 st. C. Co jakiś czas pompa się uruchamia i przetacza wodę. przez rurki kolektora.

Także sterownik uruchamia pompę jak temperatura wody w zbiorniku jest o 10 st.C niższy niż w kolektorze.

Kolektor zajmuje około 20 m2 na ścianie. Aby zwiększyć moc kolektora rurki zostały pozaginane na kształtowniku który wykonasz w prosty sposób. Odstęp między rurkami 18-20cm.






System zbudowany jest  6 pętli które są podłączone do jednej szyny. Ale tu mała uwaga. Można zrobić to tak, że część kolektora na CO a druga część na CWU czyli na 6 pętli 2 przeznaczyć na CWU.





Badanie szczelności domowym sposobem ;-)






Na ścianie na której został wykonany kolektor zostało ocieplone styropianem i na styropian przymocowana płyta wiórowa do której blachę ocynkowaną na wkręty. Niestety nie da się zminimalizować strat ciepła całkowicie.

Poniżej montaż wykonanego kolektora na ścianie.









Co tu dodać


Jakość trzeba przymocować kolektor. Po przymocowania malowanie czarną matową farbą.


A za ścianą.



No i na samym końcu montujemy plexiglas komorowy. W tym momencie mocny klej lub sylikon.
 








12 komentarzy:

  1. Gratuluje pomysłu no i przede wszystkim wykonania. Jak widać dla chcącego nic trudnego:) Ja teraz jestem na etapie budowania kominka. Wybieram odpowiednie drzwiczki kominkowe. Zastanawiam się też nad płaszczem wodnym

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajnym sposobem na ocieplenie domu jest wykorzystanie pomp ciepła. Sam taką wykorzystałem u siebie w domu. Znalazłem firmę https://instaltechnik.pl/, która montuje takie pompy i po zapoznaniu się na czym to polega zdecydowałem się wykorzystać pompę ciepła w swoim domu

    OdpowiedzUsuń
  3. No jestem pod wrażeniem jeśli chodzi o to ogrzewanie i jak widać można także zrobić coś samemu co będzie działać. Mi za to bardzo spodobał się kominek elektryczny 3d i odkąd go zobaczyłam, to wiedziałam że pojawi się on w moim domu. No i oczywiście tak się stało.

    OdpowiedzUsuń
  4. No tak, metod ogrzewania jest faktycznie sporo, a ogrzewanie podłogowe faktycznie zyskuje ostatnio ogromną popularność. Nie jest aż tak może drogie w porównaniu z klasycznym ogrzewaniem grzejnikami a komfort uzytkowania jest na prawdę duży. My skorzystaliśmy akurat z oferty Uponor.

    OdpowiedzUsuń
  5. pompa ciepła

    Witamy do Nowoczesne Technologie Grzewcze, Dostać najlepsz pompy ciepła na najniższy koszt. My zapewniać najlepiej pompa ciepła i instalacja usługa na najniższy cena!

    http://ne-polska.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. U siebie zdecydowałem się na kolektory słoneczne, głównie ze względu na duże oszczędności. Dogadałem się z https://instaltechnik.pl/ z Wrocławia i w te wakacje zamontowali mi kolektory. Samodzielnego montażu nigdy bym się nie podjął

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł! Ja wybrałam tego typu ogrzewanie od ecotec-polska.pl i jestem bardzo zadowolona z takiego rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zdecydowałam się na instalację fotowoltaiki od flexipowergroup.pl i jestem naprawdę zadowolona. Nie ma nic lepszego

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysł tak naprawdę może być dość interesujący, ale myślę, że może to nie być do końca bezpieczne, jeśli nie znamy konkretnego działania takich urządzeń i systemów własnej roboty. Również myślę o tym, aby zainwestować w fotowoltaikę, ale jak najbardziej sprawdzając do tego również pompy ciepła kartuzy . Coraz częściej rozważam skorzystanie z właściwego dofinansowania.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wydaje mi się, że tutaj dobrym rozwiązaniem jest własna praca, bo fotowoltaika to konkretny system, który w odpowiedni sposób musi działać. Jeśli chcecie fotowoltaikę u siebie zamontować to możecie skorzystać z wiodących firm, które mają konkretne oferty i dobre opinie. O jednej z firm możecie przeczytać na stronie https://dom21wieku.pl/vosti-opinie-wiodacy-wykonawca-fotowoltaiki-w-polsce/ . Na pewno warto zerknąć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny patent. Skoro jednak mowa o systemach, które warto zastosować w domu, to moim zdaniem nie powinno się zapomnieć o klimatyzacji, która latem potrafi dać prawdziwą ulgę. Nim zdecydujemy się na klimatyzacja z montażem gdańsk będziemy musieli wybrać jedną z firm, która się w tym specjalizuje, a takich na rynku nie brakuje.

    OdpowiedzUsuń